Dialect Lund

Vad är Mobigo och varför är det viktigt för ditt företag?

Mobigo är ett av Sveriges mobila och anpassningsbara arbetsorder- och orderhanteringssystem, utvecklat för företag i olika branscher som tar emot, behandlar och utför ordrar. Oavsett om det är service-, installations- eller fältarbete, hjälper Mobigo ditt företag från början till slut.

Mobigo erbjuder en helhetslösning för projekthantering och orderhantering. En ny beställning eller mottagen order skapas i systemet, projektet beskrivs och utformas, relevant personal kopplas på projektet, utfört arbete dokumenteras med händelseförloppet i systemet, jobbet granskas, slutförs och faktureras. Allt sker digitalt genom dator, surfplatta eller mobiltelefon och kan kommas åt av all behörig personal i realtid och när som helst på dygnet.

Med Mobigos orderhanteringssystem blir projekthantering tydligare och mer transparent för samtliga parter. Checklistor följs, ingen information glöms eller tappas bort, och alla dokument, bilder och underlag finns samlade på ett ställe. Dessutom förs protokoll, tidsrapportering, återrapportering, avtalshantering och fakturering i servicehanteringssystemet.


Med EDI kan Mobigo kopplas ihop med en mängd olika grossister som exempelvis Ahlsell, Dahl, Elektroskandia, Lundagrossisten (Moel), Onninen Sverige (Selga), Storel, VVS Centrum (Elkedjan), Elgrossen, Bevego, Alcadon, Copiax och Kylma, vilket gör det enkelt att genomföra inköp direkt i systemet och koppla olika delar eller material ihop med relevanta ordrar. Dessutom kan Mobigo kopplas ihop med affärs- och lönesystem som Visma, Fortnox och Pyramid.

  Mobigo flera skärmar  

Vad kan Dialect erbjuda dig?

En lösning som kan ersätta post-it lappar och pappersanteckningar med en app som alltid går att komma åt, oavsett vart användaren befinner sig, kommer få ut det mesta av detta mobila servicesystem.


En mycket mobil samt anpassningsbart arbetsordersystem som går lägga till och ta bort moduler i mjukvaran efter ditt företags unika behov. Ett arbetssätt som kommer hjälpa företag inom service-, installations- eller fältarbete arbeta mer systematiskt och kommer aldrig inte missa något, då Mobigo kommer säga ifrån och man kan ej komma vidare förrän det missade arbetsmomentet är genomfört.                                              

Varför välja Dialect?

Dialect är en ledande aktör inom IT-lösningar för företag och kan hjälpa ditt företag från start till mål med att implementera och integrera Mobigo. Vi har lång erfarenhet av att arbeta med Mobigo och kan vägleda, konsultera och utveckla efter ditt företags unika behov.


Med över 10 000 användare som använder Mobigo, är det ett beprövat system som passar perfekt för moderna service- och installationsföretag som vill uppnå en hög grad av digitalisering. 


Genom att välja Dialect för att implementera Mobigo kan ditt företag effektivisera och automatisera er projekthantering och orderhantering, vilket leder till minskade kostnader, ökad produktivitet och ökad kundnöjdhet.

Kontaktformulär









Välj ditt företagscenter