Dialect Kundportal

Dialect Kundportal

Dialects Kundportal digitalisera hanteringen av hårdvara och licenser


Dialect Group AB är stolta över att presentera sin senaste produkt, Dialect Kundportal. Med denna Asset Management-lösning kan företag effektivt hantera och utnyttja sina IT-resurser på bästa möjliga sätt.


Enligt senaste forskningen slösar företag bort tusentals kronor varje år på ineffektiv hantering av sina IT-resurser. Genom att tillhandahålla en heltäckande och användarvänlig plattform för tillgångshantering, möjliggör Dialects Kundportal att företag kan optimera sin IT-investering och maximera sin produktivitet.


Få kontroll över hårdvara och licenser med Dialect Kundportal


Digitaliseringen är här för att stanna och det är få som säger emot. Vad innebär då denna förändring för all den hårdvara som vi använder dagligen och hur skall man hålla reda på all hårdvara och licenser som finns på ett företag?


Antalet uppkopplade enheter var under 2022 uppe i över 35 miljarder enheter och studier visar att vi blir alltmer frustrerade av teknik och IT-utrustning. För att kunna nyttja den fulla potentialen med ny teknik så gäller det att hitta smarta lösningar som underlättar användandet. Det är här Dialect kommer in och gör skillnad med Dialect kundportal som hjlper dig hålla ordning på såväl hårdvara som mjukvara.


Med Dialects Kundportal kan företag effektivt organisera, övervaka och nyttja sina IT-resurser. Genom att eliminera överflödiga kostnader och identifiera långsiktiga behov, kommer företag att kunna fatta mer välgrundade beslut kring sina IT-investeringar.


  Dialect Kundportal  


Arbeta smart med Dialects Kundportal


Vi på Dialect gör det enkelt att arbeta smart. Nu erbjuder vi alla våra kunder en komplett lösning för ditt företags IT hårdvara & licenser via Dialects Asset Management plattform, Dialect Kundportal.


"Genom vår digitala Dialect Kundportal-plattform får våra kunder full kontroll på företagets tillgångar och tjänster. Oavsett om det handlar om mobiler och datorer eller mobilabonnemang och Microsoftlicenser, har du som företagare full koll på vem som använder vad. Du kommer även ha full inblick i när det är dags att byta ut hårdvara eller när ett licensavtal löper ut, samt att hårdvaran återlämnas när personal slutar."


Victor Jannering, VD Dialect Group AB


Bättre kontroll och smartare beslut kring framtida IT-investeringar


En av de största utmaningarna för företag är just att hålla koll på abonnemang, mjukvarulicenser och att se till att man inte betalar för mycket för resurser som inte används eller behövs.


Du som företagare kan ta välinformerade beslut kring köp och implementering till exempel när ny personal börjar eller slutar. Samtidigt säkerställer Dialect Kundportal att personalens utrustning returneras då de lämnar bolaget så att du slipper hålla koll på detta i Excel filer och utdaterade kalkylark.


Konsekvent hantering av ditt företags IT-hårdvara gör det också enklare att utvärdera tidigare beslut rörande vilken hårdvara som fungerar bra. Det innefattar att välja de bästa leverantörerna, inte enbart baserat på inköpspris, utan också kvaliteten på produkter.


Verksamhetskontinuitet och säkerhet med vår kundportal-lösning


Ibland inträffar något oväntat och det uppstår avbrott eller någon annan katastrof. Med Dialect Kundportal kan data om användare och konfigurationsdata för IT hjälpa chefer och personal att identifiera inverkan av händelser som påverkar verksamheten. 


Smidig onboarding för nyanställd personal


Med hjälp av Dialects kundportal kan du som företagare även skräddarsy vilken hårdvara ni vill erbjuda era nyanställda. Era anställda kommer enkelt igång genom att erbjuda rätt hård- och mjukvara redan första dagen. 


Produkthöjdpunkter för Dialects Kundportal inkluderar:



  • Centraliserad plattform för att hantera alla IT-tillgångar

  • Underlättar vid intern inventering och ger bättre kostnadskontroll

  • Detaljerad rapportering och analys av IT-investeringar

  • Möjlighet att effektivisera driftsprocesser och optimera kostnader


Dialect Kundportal erbjuder företag möjligheten att optimera hanteringen av dina IT-resurser och maximera avkastningen på dina IT-investeringar. För mer information om Dialects Kunportal, vänligen kontakta ditt närmaste Dialect företagscenter.

2024-01-19
Välj ditt företagscenter