Företagssäljare - Account Manager
Är du redo för nästa utmaning i din karriär?
Account Manager till Dialect Lund
Dialect är en IT-partner som hjälper företagskunder med digitalisering, telefoni och IT-lösningar.
Vi ser till att allt kan fungera ihop – oavsett tid, plats eller lösning. Utöver våra integrerade lösningar och vägledande kunskap erbjuder vi ett brett utbud av produkter och tjänster
Som Account Manager kommer du aktivt bearbeta och jobba med nya företagskunder. Din viktigaste uppgift som Account Manager är att fokusera på att utveckla och skapa värde för kunderna. Du ansvarar för att bredda och öka affären samt skapa nytta för kunden. Du drivs av att bygga relationer, vara lösningsfokuserad och skapa nya affärer. Det gör du genom regelbunden och aktiv kontakt med dina framtida kunder.
Vi önskar att du har erfarenhet av någon form av uppsökande verksamhet via event, nätverkande, eller telefon. Som Account Manager arbetar du självständigt och med en egen budget.
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från försäljning mot företag med goda resultat. Du kommer främst att arbeta med att sälja Telefonitjänster, Konsultuppdrag, IT-tjänster- och produkter.
Du drivs av det egna resultatansvaret, är van vid att arbeta självständigt och har ett sinne för försäljning. Även tidigare erfarenhet av att arbeta mot budget och leverera mätbara resultat är meriterande.
Du har ett stort nätverk och har lätt för att knyta nya kontakter och bygga relationer
Du är utåtriktad, socialt kompetent och har lätt för att knyta nya kontakter och bygga relationer. Du vet vad som krävs för att göra affärer. Vi tror att du kan bidra med ett brett kontaktnät och bra kunskaper om det lokala näringslivet.
Du har:
Personliga egenskaper:
Vi förväntar oss en person med hög aktivitetsnivå som vill visa sina utvecklingsambitioner och som är van att hantera parallella processer.
Du är en skicklig säljare som är arbetsvillig och stimuleras av tydliga mål. Du har god initiativförmåga och vill vara med på resan och påverka företagets utveckling.
En av dina avgörande framgångsfaktorer kommer att vara en god kommunikation med dina kunder. För att lyckas behöver du vara bra på att kommunicera, såväl i tal som i skrift.
På Dialect erbjuder vi dig:
Vi erbjuder en trevlig arbetsplats med spännande framtid, där kompetenta, passionerade och serviceinriktade medarbetare är framgångsfaktorn för att nå våra mål. Du blir en del av en företagskultur som präglas av mångfald, kundfokus, affärmsmannaskap och entreprenörsanda. Du erbjuds utvecklande arbetsuppgifter i en expanderande verksamhet.
Ansökan
Vi har ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten snarast möjligt, så vi vill gärna ha in din ansökan redan idag. Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryterare Fredrik Lundstedt , telefon 010 601 32 10. eller [email protected]
Varmt välkommen med din ansökan!