Dialect Stockholm – Västberga

Idag Stängt

Välkommen till Dialect Västberga!

Vi levererar it- och telekommunikation och hittar alltid lösningar så att du kan arbeta bäst där du är!

Vi ser till att allt kan fungera ihop – oavsett tid, plats och lösning. Utöver våra integrerade lösningar erbjuder vi ett brett utbud av produkter och tjänster. Lösningarna innefattar bland annat mobil- och fast telefoni, molntjänster, dokument- och datatjänster, mötestjänster, installation och support. Med stort engagemang och brett kunnande kan vi ta ansvar för helheten. Vi står också oberoende av marknadens leverantörer och operatörer.

Dialect Västberga ( Mobico AB ) startades 1978 och ingår sedan augusti 1995 i Dialect kedjan under gemensamt varumärke. Kontakta oss direkt via mail eller telefon eller kom förbi vårt företagscenter för ett personligt möte med våra kunniga rådgivare.

Varmt välkommen till oss.

Kundsupport

För support på Telefoni, Fordon eller IT ring oss på 08-7090090 eller maila till [email protected] så hjälper vi er så snart vi kan.

Aktuellt Stockholm – Västberga

Vi hjälper småföretag över tröskeln till ett modernt och effektivt IT-system

Coronaviruset innebär för många stor oro, arbete hemifrån, ändrad besökspolicy, nya mötesrutiner och inställda resor.

Vi har lösningarna som hjälper er att arbeta effektivt hemifrån. Många av våra kunder har idag Office 365 och där finns massor av bra möjligheter för samarbeten och att arbeta på distans som tex Microsoft Teams.

Har ni inte Office 365 idag så kan vi hjälp er att komma igång på bara några minuter!

Microsoft Teams – ett ”godartat virus” – sprider samarbeten utan risk för negativ smitta. Våra Teams-certifierade videolösningar hjälper dig att vårda kontakten med kunder och kollegor under rådande omständigheter.

Microsoft Teams inverkan på samarbeten har varit och är omvälvande! Via det välkända Teams-gränssnittet träffar man enkelt kollegor och kunder närsomhelst. Och med våra Microsoft Teams-anpassade, färdigkomponerade videosystem kan man flexibelt mötas varsomhelst.

Skicka ett mail till [email protected] för mer info om våra olika lösningar så bokar vi ett Microsoft Teams möte och berättar mer!

För fler nyheter följ Stockholm – Västberga på Facebook

Våra kundcase

Dialect har varit Mediapoolens förlängda IT-avdelning sedan 2016

Dialect har alltid lyckats leverera precis det vi behöver, säger Mattias Hultqvist, platschef på Mediapoolen.

Språkträningsprogram, e-böcker, streamade filmer. Det kommunala bolaget Mediapoolen i Västra Götaland har som uppdrag att förse förskola, skola och äldreomsorg med pedagogiskt innehåll av en mängd olika slag. Totalt 37 kommuner i regionen ingår i företagets upptagningsområde.

– Allt vårt digitala innehåll, vår hemsida, vårt affärssystem, portalen som skolorna och äldreboendena använder, allt som vi har online ligger på servrar hos Dialect. För oss har det också varit viktigt att allt som har med vår verksamhet att göra även ska finnas på lagringsutrymmen i Sverige. Det kravet uppfyller Dialect också, vilket känns tryggt, säger Mattias Hultqvist.

Läs mer

AIK Fotboll valde telefoni från Dialect Västberga & Telenor

AIK Fotboll har sedan april klivit över till Telenor som mobil & växelleverantör. Detta i sammarbete med Dialect Västberga. Vi på Dialect i Västberga har länge hjälp AIK med deras telefoni och till slut valde man Telenor som partner för sin telefoni. Det är ett mycket starkt avtal, vi på Dialect Västberga jobbade länge för att få till det. Avtalet ger AIK en ny modern växellösning samtidigt som man sparar mycket pengar.

 -Vi är mycket nöjda med avtalet vi fått med Telenor genom Dialect. Det är särskilt skönt med att få hjälp med allt detta så att vi kan fokusera på vårt arbete.

John Skärlund AIK Fotboll

Säker kontakt med brandsäkerhetsföretaget

– Vi har ett mobilt arbetssätt över Sverige och Norden som kräver en flexibel växel med stöd för mobila datalösningar för arbetsstyrning och tidrapporter på alla brandskyddsprojekt, säger Firesafes VD Fredrik Malmstedt.

– Det är enormt viktigt för oss med rätt operatör och den mobila växeln i kombination med rätt abonnemangstyper från Telenor har fungerat väldigt väl. För mig som VD är det perfekt att Dialect presenterar kompletta lösningar med en detaljkunskap vi inte skulle kunna nå själva, säger Fredrik Malmstedt. Läs mer

Mer fika för inCup tack vare körsystem från Dialect

inCups ledord ”Smak, Service, Kvalitet och Miljö” förpliktigar. Frågan Linköpingsåterförsäljaren med en redan slimmad organisation ställde sig inför en ISO-certifiering för ytterligare minskad miljöpåverkan var – hur skulle kaffeleveransen trimmas ett varv till? Precis då ringde företagets långvariga kontakt på Dialect, och presenterade ett nytt verktyg: Dialect FMS, en webblösning för körjournaler med digital styrning av kundernas fordonsflotta. Resultatet kom genast.
Läs mer

Våra medarbetare