Dialect Skövde

Idag Stängt

Välkommen till Dialect Skövde!

Vi finns nära och hjälper dig och ditt företag med de bästa lösningarna inom IT och telefoni. Kontakta oss direkt via mail eller telefon eller kom förbi vårt företagscenter för ett personligt möte med våra kunniga rådgivare.

Varmt välkommen till oss.

Aktuellt Dialect Skövde

Våra kunder får snabb hjälp!

Är du kund hos oss får du snabb hjälp!
Vi har ett supportcenter som är bemannat av kunniga tekniker, vilket borgar för proffsig support.
Supporten är bemannad helgfria vardagar 07:00-17:00 och nås på 0500-105350 eller support.skovde@dialect.se.
Hit kan man även ringa om man vill boka en tekniker.

Journummer dygnet runt enligt avtal!

Våra kundcase

Skövdebostäder har Dialect som IT-partner

Med runt 5000 bostäder är Skövdebostäder beroende av teknik och tekniskt stöd. I flera år har de därför samarbetat med IT-leverantören Dialect.
– Nästan alla i vår personal, cirka 90 personer, arbetar med IT. Från det dagliga arbetet med officeprogram till analys av data och värden som kommer från uppkopplad utrustning i våra hyreshus, säger David Pettersson, affärsutvecklingschef på Skövdebostäder AB, och fortsätter:
– Vi har inte möjlighet att bygga ut en IT-avdelning. När vi behöver den typen av stöd, för punktinsatser är det bättre att köpa kompetensen av de som kan det bäst.
För det dagliga arbetet har de en egen it-tekniker.
– Men det räcker inte i den ständiga utvecklingen av system och fibernät, förvaltning av fastigheter och nya digitaliserade arbetssätt. Dessutom måste han kunna vara ledig och då är exempelvis Dialect Skövdes supporttjänst en stor fördel.
Med Dialect har Skövdebostäder en partner som ger stöd såväl i bredd som djup.
– Dialect kan vår verksamhet och kan därmed ge stöd på rätt nivå. Deras lokala förankring och att vi har två kontaktpersoner innebär att vi alltid har nära till hjälp.

Tibrokök har växt snabbt och smart med hjälp av anpassade IT-lösningar

Tillgänglighet och bred kompetens är avgörande faktorer. Mikael Lundqvist, teknikchef på Tibrokök, som valt Dialect Skövde som IT-partner är mycket nöjd med samarbetet.
– Fördelarna med att ha vår IT-avdelning outsourcad är att det går snabbt och enkelt att få hjälp. Och vi får tillgång till bred kunskap.

När Tibrokök startade om sin verksamhet 2014 skedde det med småskalighet i tekniska lösningar. I arbetet med att bygga upp stödfunktioner i form av olika IT-lösningar var Dialect Skövde en ovärderlig partner.
– Peter Willbo var en viktig kugge. Med sin kunskap, både som företagare och inom omvärldsbevakning, hjälpte han oss att hitta smarta lösningar att starta med när vi bara var sju anställda. Drygt två år senare har bolaget 35 anställda i Tibro, ytterligare 20-tal i Varberg och dessutom ett koncept med en shop-in-shop för kök i samarbete med tre Media Markt-varuhus i Sverige.
– Vi har byggt ut våra system och molnlösningar allteftersom våra behov har förändrats, säger Lundqvist som också berättar att Dialect Skövde även är behjälpligt på maskinsidan.
– Deras personal har kompetens både inom it och elektronik. De har hjälpt och kommer att hjälpa oss att implementera nya maskinlösningar som ger oss möjlighet att både automatisera och digitalisera vår produktion. Det ökar både effektivitet och produktivitet
och därmed även lönsamheten. Läs mer

Mer fika för inCup tack vare körsystem från Dialect

inCups ledord ”Smak, Service, Kvalitet och Miljö” förpliktigar. Frågan Linköpingsåterförsäljaren med en redan slimmad organisation ställde sig inför en ISO-certifiering för ytterligare minskad miljöpåverkan var – hur skulle kaffeleveransen trimmas ett varv till? Precis då ringde företagets långvariga kontakt på Dialect, och presenterade ett nytt verktyg: Dialect FMS, en webblösning för körjournaler med digital styrning av kundernas fordonsflotta. Resultatet kom genast.
Läs mer

Säker kontakt med brandsäkerhetsföretaget

– Vi har ett mobilt arbetssätt över Sverige och Norden som kräver en flexibel växel med stöd för mobila datalösningar för arbetsstyrning och tidrapporter på alla brandskyddsprojekt, säger Firesafes VD Fredrik Malmstedt.

– Det är enormt viktigt för oss med rätt operatör och den mobila växeln i kombination med rätt abonnemangstyper från Telenor har fungerat väldigt väl. För mig som VD är det perfekt att Dialect presenterar kompletta lösningar med en detaljkunskap vi inte skulle kunna nå själva, säger Fredrik Malmstedt. Läs mer

Våra medarbetare

  • Richard Holm
  • 0500-105308
  • Richard.Holm@dialect.se
  • Sören Larsson
  • 0500-105305
  • Soren.Larsson@dialect.se
  • Peter Willbo
  • 0500-105302
  • peter.willbo@dialect.se
  • Magnus Hellstrand
  • 0500-105307
  • magnus.hellstrand@dialect.se
  • Frida Wetterlind
  • 0500-105301
  • frida.wetterlind@dialect.se
  • Jesper Månsson
  • 0500-105304
  • jesper.mansson@dialect.se
  • Martin Larsson
  • 0500-105303
  • martin.larsson@dialect.se
  • Patrik Samsohn
  • 0500-105310
  • patrik.samsohn@dialect.se
  • Fredrik Erlingsson
  • fredrik.erlingsson@dialect.se
  • Jan-Olof Ström
  • 0500-105309
  • jan-olof.strom@dialect.se
  • Tobias Erlingsson
  • 0500-105306
  • tobias.erlingsson@dialect.se
  • Johan Björnehäll
  • 0500-105313
  • Johan.Bjornehall@dialect.se
  • Loui Jbira
  • 0500-105314
  • loui.jbira@dialect.se
  • Johan Ödman
  • 0500-105315
  • johan.odman@dialect.se
  • Benny Lundblad
  • 0500-105316
  • benny.lundblad@dialect.se
  • Gabriel Samuel
  • 0500-105317
  • gabriel.samuel@dialect.se
  • Peter Hasselblad
  • 0500-105318
  • peter.hasselblad@dialect.se
  • Marcus Lewenhaupt
  • 0500-105319
  • marcus.lewenhaupt@dialect.se
  • Gustav Karlsson
  • 0500-105320
  • Gustav.Karlsson@dialect.se
  • Anders Sahlberg
  • 0500-105312
  • anders.sahlberg@dialect.se
  • Pontus Knutsson
  • 0500-105321
  • Pontus.Knutsson@dialect.se
  • Ted Johansson
  • 0500-105324
  • Ted.Johansson@dialect.se
  • Jimmy Sörensen
  • 0500-105322
  • Jimmy.Sorensen@dialect.se
  • Christoffer Jonsson
  • 0500-105323
  • Christoffer.Jonsson@dialect.se