Kampanj: Mobil växel i ditt mobilabonnemang – Telia och Telenor Läs mer »

Support för företagskunder

Här får du hjälp och support på Dialects tjänster

Som företagskund har du tillgång till Dialects Supportcenter där vi svarar på frågor kring Dialects centrala tjänster. Här kan du få support på Dialect Unified, Dialect Körjournal och Dialect Virtuell Fax. När du ringer in kommer du till en knappvalsmeny där du väljer den tjänst du vill ha support på.

E-post: supportcenter@dialect.se
Telefon: 010-601 90 90

Öppettider: Helgfria vardagar 08:00-17:00 

För support av Office 365, Dialect Backup samt Dialect Desktop kontakta ditt lokala företagscenter.

Om du behöver tillgång till support nattetid eller är i behov av 24/7-stöd har du möjlighet att teckna Dialect Support Natt eller Dialect Support Dygnet Runt för Unified, Connected Car (FMS Körjournal) och IT.

Hitta ditt närmaste företagscenter

Har du blivit uppringd?

För frågor om avtal eller abonnemang som tecknats via telefon, kontakta Dialect Kundservice. Tel: 0774-400 200. E-post: kundservice@dialect.se 

Du som har supportavtal eller vill teckna ett supportavtal för våra tjänster

Det är tryggt att veta vem man ska kontakta för att få hjälp. Dialect erbjuder förmånliga supportavtal kring de flesta av våra tjänster. Du som kund kan välja dagsupport, Dialect Support Dygnet Runt eller Dialect Support Natt.

Med Dialect Support får du som kund tillgång till Dialects kompetenta tekniker som guidar dig i ditt ärende via telefon. Du har en kontaktyta för användarsupport för tjänsterna IT, Unified och Connected Car (FMS körjournal) och varje ärende registreras. Du får snabb hjälp, minimerad inverkan på din affär och förbättrad situation så snabbt som möjligt

Om du vill teckna ett supportavtal eller har frågor kring vad som gäller kontakta ditt närmaste företagscenter så hjälper de dig vidare.

Driftinformation

Se aktuell driftinformation

Fjärrsupport

Genom vår fjärrsupport kan vi nå din dator på enkelt och säkert sätt utan att vara fysiskt på plats och därmed snabbare ge dig hjälp.

Teamviewer 12

Windows Mac

Teamviewer 11

Windows Mac

Teamviewer 10

Windows Mac

Avtalsvillkor

Allmänna villkor för Dialects tjänster

Fair usage policy

Integritetspolicy

Trafikprisplan Business Sverige

Trafikprisplan Business Världen

Dialect Unified mobilapp

Med Dialect Unified mobilapplikation får du växelns centrala funktioner direkt i din mobiltelefon. Du kan sätta hänvisningar, logga in och ut ur grupper och flytta samtal till en kollega.

Gör så här för att hämta och installera Dialect Unified:

1. Ladda ner Dialect Unified från Google Play eller App Store direkt i din mobiltelefon (eller klicka på knappen nedan)
2. Logga in med de inloggningsuppgifter du fått i Driftinformationen vid installationen av din växel.

Ladda ner Dialect Unified mobilapp