Kampanj: Mobil växel i ditt mobilabonnemang – Telia och Telenor Läs mer »

Nyhet! Dialects mobila växel i
Telenor företagsabonnemang

Dialect Unified mobil växel
+
Telenor Företagsabonnemang
Från 468 kr /mån
Med Samsung Galaxy S7
eller iPhone 6s
från 596 kr/mån
Få mer information och offert av Dialect
Eller välj ditt företagscenter här
Kontakta oss så hjälper vi dig att hitta den bästa lösningen för ditt företag!
Missa inga viktiga samtal

Ta med växeln i mobilen och ge dina kunder lika bra service var du än befinner dig. Du kan svara på fastnätsnumret i din egen mobiltelefon. Med mobilappen kan du enkelt logga in och ut ur växeln, sätta hänvisningar och vidarekoppla samtal.

Öka företagets tillgänglighet

Skapa svarsgrupper för t ex Försäljning eller Kundtjänst och låt flera personer svara på samma nummer. Se vilka kollegor som är inloggade och säkerställ att någon alltid är tillgänglig när dina kunder ringer.

Tydliga besked till kunder

Sätt en hänvisning när du är ledig eller upptagen och meddela när du väntas vara tillbaka. Drar mötet ut på tiden går det enkelt att förlänga hänvisningen med en knapptryckning. Automatisk synkning mot din Outlookkalender.

Flytta in Telenor mobilabonnemang i Dialect Unified

Telenor mobilabonnemang med MEX möjliggör att mobilerna blir anknytningar i Dialect Unified. Detta innebär ökad flexibilitet och mobilitet för era anställda, men också ökad kostnadskontroll för er som företag.

FAQ – Dialect Unified med Telenor MEX

Vad är en företagsväxel?

En företagsväxel är både en kundmottagning via telefon som ger dina befintliga och framtida kunder ett bra bemötande, men också ett verktyg som hjälper dina medarbetare att kontakta varandra så enkelt som möjligt.

Vad är en mobil växel?

En mobil växel är en företagsväxel i molnet - det innebär att växeln inte ligger på en lokal telefonväxel utan istället på externa servrar. Du betalar per månad för tjänsten vilket gör att du kan öka och minska antalet användare även under avtalstiden.

Hur fungerar växeln för mig som användare?

Du får en mobilapp som ger dig möjlighet att hantera dina hänvisningar och inställningar på ett enkelt sätt!

MEX - vad är det?

MEX är en förkortning för Mobile Extension. Det innebär att ditt mobilnummer och fastnätsnummer är ihopkopplade och du kan alltså svara i mobilen oavsett om någon ringer dig på ditt fasta eller mobila nummer.

Vilka telefonnummer kan jag visa?

Du kan visa ditt mobilnummer, fasta nummer, svarsgruppens telefonnummer eller företagets huvudnummer.

Vad är en hänvisning?

En hänvisning är ett frånvaromeddelande. Du kan med ett knapptryck ställa in att du exempelvis är på lunch i 60 minuter eller att på ett möte i 30 minuter. Du kan också ställa in att alla samtal ska kopplas till din kollega om du är sjuk eller har semester.

Vad är en svarsgrupp?

En svarsgrupp är en grupp av medarbetare som svarar på samtal som har kopplats till en specifik del av företaget, exempelvis personer som arbetar med försäljning. Svarsgruppen är kopplad till en knappvalsmeny/IVR.

Vad är en knappvalsmeny/IVR?

En knappvalsmeny/IVR är en adressbok för dina kunder. Till exempel ”Hej och välkommen till Företaget, tryck 1 för försäljning, tryck 2 för support eller tryck 3 för ekonomi.”

Finns det en företagsgemensam adressbok?

Ja, det finns en företagsgemensam adressbok i mobilappen.

Vad är linjestatus/tillgänglighetsstatus?

Linjestatus meddelar dina medarbetare eller kunder att du pratar i telefonen och inte är tillgänglig. Den som ringer får möjlighet att stå kvar i kö eller lämna ett röstmeddelande.

Hej
För att kunna hjälpa dig att hitta ditt närmaste företagscenter och ge dig så bra service som möjligt skulle vi vilja fastställa din nuvarande plats.
Ja tack! Jag vill kopplas till mitt närmaste företagscenter Nej tack! - Jag vill fortsätta utan