Kampanj: Mobil växel i ditt mobilabonnemang – Telia och Telenor Läs mer »

Dialect Gävle

Aktuellt

Nyhet! Mobil växel i ditt mobilabonnemang

Nu kan du få den mobila växeln Dialect Unifed helt integrerad i ditt mobilabonnemang. Vi erbjuder MEX-lösningar i samarbete med både Telia och Telenor.

Läs mer och gör intresseanmälan här

Kundcase

Hjälporganisationen fick en mer flexibel telefonilösning

Welcome to Sweden (WTS) är en ideell organisation som tillhandahåller information till den som kommer som flykting eller asylsökande till Sverige, samt till volontärer och andra frivilliga. Organisationen valde Dialect för att få en flexibel telefonilösning där skiftarbetande volontärer kan koppla in sig i växeln från sina egna mobiltelefoner. Nu kan man enkelt lägga till nya frivilliga som ansluter och säkerställa att någon kan svara på det fasta numret dygnet runt. 

- Dialect har överträffat alla våra förväntningar, säger Jonas Jansson, en av initiativtagarna till WTS.

Serviceföretaget valde leverantör med bred it-kompetens

Mattias X Lundberg-koncernen består av 17 olika företag inom främst vård och omsorg, och har närmare 400 anställda. De har valt Dialect som leverantör av Office 365 och köper även konsulttjänster för att hålla koll på koncernens alla it-system. 

- Dialect har kunnig personal på it-sidan och produkter och tjänster finns under samma tak. Vi får allt installerat direkt vilket går betydligt snabbare än om vi skulle göra det själva, säger Niclas Engde, koncern-vd för Mattias X Lundberg AB.

Dialect har levererat Office 365, mobiler, datorer och it-konsulttjänster. 

Digitalt komradionät till Gävle Energi

Dialect Gävle har sålt och driftsatt ett digitalt komradionät till Gävle Energi. Systemet är uppbyggt på Motorolas digitala system Mototrbo. Genom att knyta samman två basstationer, en i Gävle samt en i Hedesuna, så gör detta att Gäve Energis personal har radiotäckning i hela sitt arbetsområde. Basstationerna ansluts till systemet via bredbandet. Användarna behöver bara starta sin radio och sen så sköter systemet om så att bästa basstation automatiskt används via roaming. På detta sätt så är det otroligt lätt fär användarna att handha systemet berättar Michael Nyström som är projektansvarig.

Personsökarsystem till Bromma flygplats

Dialect Gävle har levererat och installerat ett nytt digitalt personsökarsystem på Bromma flygplats. Systemet kommer till en början att användas för räddningstjänsten och dess utalarmering. Personsökarna i systemet är sökare som förutom att larmet syns i displayen även talar ut larmet i sökarens högtalare, vilket gör att risken att det inte hörs av användaren minimeras.
Vi kommer på sikt att utöka systemet ytterliggare för andra avdelningar på Bromma flygplats säger Michael Nyström som är ansvarig säljare och projektledare för systemet.

Medarbetare

Patrick Berg
Regional Säljchef

Telefonnummer:
010-6013439

E-postadress:

Andrej Kucharski
Företagscenter rådgivare

Telefonnummer:
010-6013436

E-postadress:

Helena Hillbom
Företagscenter rådgivare

Telefonnummer:
010-6013432

E-postadress:

Michael Jillebo
Tekniker/Montör

Telefonnummer:
010-6013443

E-postadress:

Robin Wallberg
Montör

Telefonnummer:
010-6013445

E-postadress:

Daniel Berglund
IT- och Teletekniker

Telefonnummer:
010-6013437

E-postadress:

Johnny Svensson
Företagsrådgivare

Telefonnummer:
010-6013438

E-postadress:

Alexander Meuller
Företagssäljare

Telefonnummer:
010-6013435

E-postadress:

Hitta Dialect

info.gavle@dialect.se