Kampanj: Mobil växel i ditt mobilabonnemang – Telia och Telenor Läs mer »

Officepaketet i molnet

Med Microsoft Office 365 kan du komma åt och redigera dina dokument både via webbläsaren och som installerad programvara. Du har alltid den senaste versionen av Officepaketet och med fem licenser per användare kan du jobba från alla dina enheter när du vill. 

  • Få tillgång till dina dokument från vilken enhet du vill
  • Flera personer kan redigera samma dokument samtidigt
  • Automatisk versionshantering

Smarta funktioner gör din arbetsdag mer effektiv

Arbeta lika effektivt hemma eller på språng som när du sitter på kontoret. Allt du behöver är en bra internetuppkoppling för att komma åt dina dokument var du än befinner dig. Dina filer synkroniseras automatiskt till alla dina enheter så du behöver aldrig oroa dig för vilken som är den rätta versionen. 

Snabb och enkel installation

På bara några minuter installeras Office i molnet på alla dina kompatibla enheter, t ex MAC-datorer, PC-datorer och surfplattor. Du behöver inte avinstallera tidigare versioner. 

Alltid senaste versionen

Office i molnet uppdateras automatiskt när nya versioner släpps så att du alltid har det senaste - i alla dina enheter. 

Få Office i alla dina enheter

Office 365 får installeras på upp till fem enheter per användare så att du kan ha det på till exempel på din stationära dator, i mobilen, på surfplattan och din hemdator.

Jobba där du är just nu

Öppna Officepaketet i webbläsaren så kan du arbeta lika effektivt när du är på språng som när du sitter på kontoret. 

Jobba offline eller online - valet är ditt

Beroende på vilken plan av Office 365 du väljer kan du skapa och redigera dokument antingen via webbläsaren med Office Online eller via en installerad programvara med Office Professional Plus. Office Online ger dig tillgång till de vanligaste funktionerna i till exempel Word och Excel och möjliggör även för flera användare att redigera samma dokument samtidigt. Om du behöver använda de mer avancerade funktionerna kan du istället öppna dokumentet med Office Professional Plus och arbeta precis som vanligt. 

Med Microsoft Office Online kommer du åt de vanligaste funktionerna i Word, Excel, PowerPoint och de andra Officeprogrammen.

Automatisk versionshantering och möjlighet att dela dokument

Du som administratör kan ställa in versionshantering för gemensamma dokumentbibliotek i Office 365 för att underlätta samarbetet mellan avdelningar och kollegor. 

  • Välj hur många och vilken typ av versioner som ska sparas automatiskt
  • Alltid senaste versionen som visas av delade filer och dokument
  • Enkelt återställa tidigare versioner

Bloggat om Officepaketet

Dialects it-experter reder ut begreppen i Mobilitetsbloggen och förklarar skillnaderna mellan Office som fast installation och Office i molnet.