Kampanj: Mobil växel i ditt mobilabonnemang – Telia och Telenor Läs mer »
Ditt närmaste företagscenter

Mobil Växel - Dialect Unified

  • Kan användas i mobilen, fasta telefonen och i datorn Svara på det fasta numret oavsett var du befinner dig.
  • Fungerar med alla operatörer och abonnemang Välj själv vilken mobiloperatör och vilket abonnemang du vill ha.
  • En driftsäker lösning du kan lita på Vår växel har en garanterad driftsäkerhet på 99,9% och är en av marknadens absolut bästa.

Missa inga viktiga samtal - ta med växeln i mobilen

Med en mobil växel kan du svara på det fasta numret i din egen mobiltelefon och vara lika tillgänglig för dina kunder som när du är på kontoret. Perfekt för dig som ofta är på språng eller behöver kunna arbeta hemifrån ibland.

Logga in med mobilappen
Ge dina kunder lika bra service oavsett var du befinner dig. Logga enkelt in och ut urväxeln, sätt hänvisningar och vidarekoppla samtal.
Öka företagets tillgänglighet
Säkerställ att någon alltid är tillgänglig för dina kunder. Skapa svarsgrupper för t ex Försäljning eller Kundtjänst och låt flera personer svara på samma nummer.
Tydliga besked till kunden
Sätt en hänvisning när du är ledig eller upptagen och meddela när du väntas vara tillbaka. Automatisk synkning mot din Outlookkalender.

Välj operatör och abonnemang efter behov

Dialect Unified är i grunden operatörsoberoende så att du kan blanda abonnemang fritt. Vi erbjuder även en MEX-lösning med Telia och Telenor, där växeln blir helt integrerad med abonnemanget. MEX-lösningen ger en bättre användarupplevelse och ökad funktionalitet.

Låt Dialect visa dig och ditt företag vad en mobil växel kan göra för er

Eller välj ditt företagscenter här
Antal anställda
1-9
10-19
20-29
30+
Du förbinder dig inte till något!

Så tycker användarna

Dialects mobila växel - Arbeta bäst där du är

Samtalsgrupper med kö- och välkomstmeddelande

Skapa samtalsgrupper för t ex Försäljning och Kundtjänst och låt flera personer svara på samma nummer. Inkommande samtalstyrs till samtliga telefoner i gruppen. Bygg på med köer, välkomstmeddelanden och nattsvar.

Alltid fria samtal via växeln

Med Unified betalar du ett fast pris per månad för tjänsten – där alla vanligt förekommande samtal genom växeln ingår. Inga överraskningar, enkelt att budgetera och enkelt att utöka lösningen när företaget växer.

Kalendersynk

Kalendersynkronisering är en synkronisering mellan en Microsoft Exchange®-kalender och Unified, vilket innebär att bokningar i kalendern blir hänvisningar av telefonen. Med denna funktion hanteras hänvisningar och statusuppdateringar automatiskt.

Hänvisningssystem

Förutom snabbknapparna finns även ett mer avancerat hänvisningssystem där man kan specificera om man är t ex på semester eller tjänsteresa och när man kommer åter.

Vanliga frågor och svar – FAQ

Vad är en företagsväxel?

En företagsväxel är både en kundmottagning via telefon som ger dina befintliga och framtida kunder ett bra bemötande, men också ett verktyg som hjälper dina medarbetare att kontakta varandra så enkelt som möjligt.

Vad är en mobil växel?

En mobil växel är en företagsväxel i molnet - det innebär att växeln inte ligger på en lokal telefonväxel utan istället på externa servrar. Du betalar per månad för tjänsten vilket gör att du kan öka och minska antalet användare även under avtalstiden.

Hur fungerar växeln för mig som användare?

Du får en mobilapp som ger dig möjlighet att hantera dina hänvisningar och inställningar på ett enkelt sätt!

MEX - vad är det?

MEX är en förkortning för Mobile Extension. Det innebär att ditt mobilnummer och fastnätsnummer är ihopkopplade och du kan alltså svara i mobilen oavsett om någon ringer dig på ditt fasta eller mobila nummer.

Vilka telefonnummer kan jag visa?

Du kan visa ditt mobilnummer, fasta nummer, svarsgruppens telefonnummer eller företagets huvudnummer.

Vad är en hänvisning?

En hänvisning är ett frånvaromeddelande. Du kan med ett knapptryck ställa in att du exempelvis är på lunch i 60 minuter eller att på ett möte i 30 minuter. Du kan också ställa in att alla samtal ska kopplas till din kollega om du är sjuk eller har semester.

Vad är en svarsgrupp?

En svarsgrupp är en grupp av medarbetare som svarar på samtal som har kopplats till en specifik del av företaget, exempelvis personer som arbetar med försäljning. Svarsgruppen är kopplad till en knappvalsmeny/IVR.

Vad är en knappvalsmeny/IVR?

En knappvalsmeny/IVR är en adressbok för dina kunder. Till exempel ”Hej och välkommen till Företaget, tryck 1 för försäljning, tryck 2 för support eller tryck 3 för ekonomi.”

Finns det en företagsgemensam adressbok?

Ja, det finns en företagsgemensam adressbok i mobilappen.

Vad är linjestatus/tillgänglighetsstatus?

Linjestatus meddelar dina medarbetare eller kunder att du pratar i telefonen och inte är tillgänglig. Den som ringer får möjlighet att stå kvar i kö eller lämna ett röstmeddelande.

Bästa Telefonileverantör 2016

  • Vinnare av Custice Awards tre år i rad
  • Högst kundnöjdhet bland 14 512 beslutsfattare
  • 20 års erfarenhet med mer än 300 000 installerade växelanknytningar

Vad blir priset för mitt företag?

Besvara tre enkla frågor och få en prisuppskattning baserad på företagets behov

Vad kostar det för mitt företag?

Beställ en gratis köpguide

Beställ våra kostnadsfria köpguider och få värdefulla tips och råd inför ditt köp

Beställ en gratis köpguide!
Hej
För att kunna hjälpa dig att hitta ditt närmaste företagscenter och ge dig så bra service som möjligt skulle vi vilja fastställa din nuvarande plats.
Ja tack! Jag vill kopplas till mitt närmaste företagscenter Nej tack! - Jag vill fortsätta utan