Kampanj: Mobil växel i ditt mobilabonnemang – Telia och Telenor Läs mer »

Så fick de bättre struktur på jobbet

 
När våren och sommaren kommer har Aquagate fullt upp. Företaget, med 15 anställda, jobbar med bevattnings- och fontänlösningar på exempelvis golfbanor, parker och kyrkogårdar. Samarbetet med Dialect Business Center i Stockholm sträcker sig långt tillbaka, med bland annat telefoni. Förra året utökade de samarbetet ytterligare för att hitta en smart IT-lösning.

– Tillsammans med Dialect gick vi igenom allt, vad som var krångligt och hur vi kunde åtgärda det. Vi kom fram till en SharePointlösning för att strukturera upp företaget. Det har vi sparat mycket tid på, säger Krister Tägtström, ansvarig för inköp och ekonomi på Aquagate.

Eventuellt kommer Dialect att ta hand om ännu mer av Aquagates IT framöver.

– Att hitta de mest effektiva lösningarna är ett fortlöpande jobb, och vi är bara i början av stadiet, säger Krister Tägtström, och fortsätter: 

– Dialect har varit otroligt hjälpsamma hela vägen. Och om något behöver åtgärdas går det alltid fort att få rätt hjälp. Det är en samarbetspartner man vet att man kan lita på.